12 میلیارد تومان وام مسكن به دانشجویان متاهل پرداخت شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'منصور حبیب پور گودرزی' روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: در سال تحصیلی 91-1390 كه یك نیمسال از آن گذشته، به تمام تقاضاهای وام مسكن متاهلین در صندوق رفاه دانشجویان پاسخ مثبت داده شده و مبلغ وام دراختیار دانشجویان قرار گرفته است.

وی افزود: حمایت های صندوق رفاه در رابطه با مسكن دانشجویان متاهل در قالب وام اجاره مسكن و وام رهن مسكن پرداخت می شود كه مبلغ این وام ها برای تهران، كلانشهرها و شهرهای كوچك و همچنین برای دانشجویان تحصیلات تكمیلی و دیگر دوره های تحصیلی متفاوت است.

گودرزی توضیح داد: مبلغ وام اجاره مسكن برای دانشجویان متاهل در تهران ماهیانه 150 هزار تومان، برای كلانشهرهای مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز ماهیانه 120 هزارتومان و برای دیگر شهرهای كشور 100 هزار تومان تعیین شده است.

وی خاطرنشان كرد: مبلغ وام ودیعه مسكن دانشجویان متاهل نیز در تهران برای دوره های كارشناسی ارشد و دكتری 5 میلیون تومان و برای دانشجویان كاردانی و كارشناسی سه میلیون و 300 هزار تومان، در كلانشهرها برای دوره های تحصیلات تكمیلی چهار میلیون تومان و برای كاردانی و كارشناسی دو میلیون و 500 هزار تومان و در دیگر شهرهای كشور برای تحصیلات تكمیلی سه میلیون تومان و برای كاردانی و كارشناسی دو میلیون تومان است.

به گفته گودرزی، زمان بازپرداخت وام اجاره مسكن دانشجویان متاهل 9 ماه پس از فارغ التحصیلی در اقساط 60 ماهه خواهد بود اما وام ودیعه مسكن، سه ماه بعد از اتمام تحصیلات به صورت یكجا باید به صندوق رفاه بازگردانده شود.

وی آمار خوابگاه های متاهلی موجود در دانشگاه های كشور را حدود دو هزار واحد اعلام كرد و گفت: بخشی از منابع بانكی مصوب هیات وزیران كه قرار است به مبلغ 160 میلیارد تومان با بهره 4 درصد برای ساخت، تكمیل و خرید خوابگاه های غیردولتی در سال 90 اختصاص یابد به سمت ساخت خوابگاه های متاهلی سوق داده می شود.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: عروسی , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: